بهینه سازی (سئو)

سئو، بهینه سازی سایت

SEOسئو به معنی بهینه سازی جهت قرار گرفتن در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو می‌باشد. موتورهای جستجو که توسط افراد و شرکت‌ها برای یافتن اطلاعات مورد نظرشان استفاده می‌شود فاکتور مهمی جهت پیدا شدن و افزایش ترافیک وب سایت و در نهایت افزایش فروش می‌باشد.

سئو در دو فاز اصلی تعریف می‌شود که Onsite SEO یا بهینه سازی وب سایت فاز اول آن می‌باشد. طراحی سایت بر اساس اصول سئو و استفاده از آخرین الگوریتم‌ها در اصول طراحی وب سایت بخش اعظمی از این مرحله را تشکیل می‌دهد. همچنین محتوای قوی می‌تواند نقش اصلی را در این مرحله ایفا کند.

اما فاز دوم استفاده از ایجاد لینک از سایت‌های مرتبط یا اصطلاحاً لینک بیلدینگ است. لینک بیلدینگی که باید به صورت طبیعی با استفاده از سوشیال مدیا، سایت‌های ویدیویی و سایت‌های مرتبط صورت پذیرد.

همان قدر که یک سایت با سئوی قوی می‌تواند فروش سایت شما را بالا ببرد سئوی اشتباه نیز می‌تواند بیزنس شما را به چالش بکشد و در بعضی مواقع حتی نابود کند. مواردی که همیشه باید در سئو رعایت کنید:

  1. سئو یک پروسه طولانی مدت است و در رسیدن به رتبه‌های بالا اصلاً عجله نکنید.
  2. از خرید لینک کاملا پرهیز کنید.
  3. در سئو هیچ گارانتی وجود ندارد.
  4. روی چند کلمه خاص فوکوس نکنید و سعی کنید با محتوای قوی و لینک‌هایی که به سایت می‌گیرید کیفیت رنکینگ را بالا ببرید.
  5. برای شروع، کلمات با رقابت بالا را هدف قرار ندهید.
  6. و غیره

بهینه سازی وب سایت

سئو فراتر گرفتن لینک و نوشتن تگ می‌باشد و داشتن دید بیزنسی می‌تواند فروش یک شرکت را متحول کند. گروه طراحان راد نیز همیشه با رعایت این موارد و از همه مهم‌تر پیگیری آخرین الگوریتم‌ها توانسته وب سایت‌های مشتریان خود را با کلمات کلیدی مرتبط در رتبه‌های موتورهای جستجو قرار داده و باعث افزایش ترافیک هدفمند وب سایت‌های آن‌ها گردد. توجه داشته باشید که بعد از طراحی سایت بر اساس اصول سئو، مرحله Offsite SEO شروع می‌شود و نباید انتظار داشت که بعد از طراحی سایت خود به خود در رتبه‌های بالا قرار گیرید. ایجاد محتوا، بروز رسانی سایت و لینک بیلدینگ فازهای بعدی سئو هستند که نباید از آن‌ها غافل شد.